MBC Forum Banner

Author Topic: kawasaki ninja/z 250 SL  (Read 7863 times)

Offline kroren2

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
  • Popularity: +0/-0
    • View Profile
kawasaki ninja/z 250 SL
« on: 11 January , 2018, 10:06:06 AM »
kepada owner ninja/z SL bolehla kita bertukar-tukar pendapat
« Last Edit: 11 January , 2018, 12:19:29 PM by kroren2 »
belanglang HIjo

Offline saiful7168

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
  • Popularity: +0/-0
    • View Profile
Re: kawasaki ninja/z 250 SL
« Reply #1 on: 12 January , 2018, 09:10:52 AM »
Assalammualaikum. Saya da jmpa z250sl ni masalah crankshaft, rod. Then owner pun scrap. Apa punca utama erk masalah tu? Ada gak z250sl kat umah ni. Huhu. Moga leh share

Offline soul

  • Newbie
  • *
  • Posts: 20
  • Popularity: +0/-0
    • View Profile
Re: kawasaki ninja/z 250 SL
« Reply #2 on: 12 January , 2018, 10:03:46 AM »
Assalammualaikum. Saya da jmpa z250sl ni masalah crankshaft, rod. Then owner pun scrap. Apa punca utama erk masalah tu? Ada gak z250sl kat umah ni. Huhu. Moga leh share

adakah tu motor nuar sepul ? adehh.. mcm major prob ja.

Offline saiful7168

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
  • Popularity: +0/-0
    • View Profile
Re: kawasaki ninja/z 250 SL
« Reply #3 on: 12 January , 2018, 11:29:55 AM »
Tak sure. Tapi 3 biji da jumpa owner scrap sebab masalah enjin jem. Betul ke ada masalah dgn bearing rod? Haha.

Offline kroren2

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
  • Popularity: +0/-0
    • View Profile
Re: kawasaki ninja/z 250 SL
« Reply #4 on: 12 January , 2018, 13:08:26 PM »
Tak sure. Tapi 3 biji da jumpa owner scrap sebab masalah enjin jem. Betul ke ada masalah dgn bearing rod? Haha.
tak pasti pulak , mmg ada dengar bebrapa ninja/z sl discrap.
yang selalu dengar kes stator coil assay,recifeir terbako
belanglang HIjo

Offline dwen

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
  • Popularity: +0/-0
    • View Profile
Re: kawasaki ninja/z 250 SL
« Reply #5 on: 05 September , 2018, 18:15:57 PM »
masalah kualiti bang. macam tak percaya, tapi tu la yg ada pada moto zsl ni. kualiti out. tak macam produk jepun yg lain. tp bila ckp kat dlm grup fb, depa bash balik. nasib la...

p/s: zsl dah tersadai dekat setahun

Offline aHLengChai

  • Old Timer MBC Rider
  • Newbie
  • ***
  • Posts: 29
  • Popularity: +0/-0
    • View Profile
Re: kawasaki ninja/z 250 SL
« Reply #6 on: 06 September , 2018, 10:21:50 AM »
so far ade memember pakai dah bertahun ok je.. daily + konvoi used.. ada yg siap buat racing partime.. ok pulak.. maybe ade beberapa yg luck xbaik