Arkib > Arkib Pemilik Motosikal

Nimota CK9 Sport

<< < (36/123) > >>

rcboy76:
Semalam V-power call..kata AEON dah approve loan untuk Yamaha FZi baru...so after balik kerja..terus ke kedai utk bayar deposit..
ternampak CK9 ni dua bijik..satu warna hitam..and satu warna biru..first impression mmg terkejut..dalam hati kata ..wahhh..yamaha dah bawak masuk FZ6 lerr....sekali datang dekat,,Nimota ropenyer..

Frankly speaking..bodywork memang superp...riding posture..handle bar mmg cukup ergonomic...clutch lembut..engine sound..so..so lah..
tapi taiko kedai claim that this is 200cc bike..but dalam spec kata 150...but since dalam forum ni..ada kengkawan dah confirm cc dia 150..should be ok lohhh...

prestasi enjin tak sure,sebab tak dapat test..dapat start jer...motor china ni now not bad gak..kita takleh pandang rendah sangat..kawan sorang pakai KTN200..dah 5 bulan..lenjan kaw2 sampai lebam...enjin still boleh tahan...cuma kita nak kena tau..CK9 ni duplicate enjin technology dari mana..

Contoh macam DTM150...enjin=kawasaki , naza blade 650 = Suzuki SV650, KTN 200 = Suzuki DR200...so kalau kita tau CK9 ni duplicate enjin mana..so senang lah interm of spare parts..

Framing body kat tengkok tu mmg menyakitkan mata sket lah...belakang masih pakai drum brake...memandang kan motor ni pakai sport rim..so tayar for sure tubeless..so agak leceh untuk buat maintenence rear brake...kalau ada convertion kit macam FZ150 sure best..

Rear suspension agak keras pada saya. kebiasaannyer..bila kita duduk di atas motor..dia akan tenggelam sedikit..tapi tidak pada CK9 ini..foot rest location pun agak selesa untuk saya (Tinggi 160++, 85KG)..seat lebar..mmg boleh support punggung rider dgn baik..nak2 pula jenis rider yang agak chubby macam saya...so utk travel dalam 100km sehari ulang alik kerja..rasa tidak mendatangkan masalah..

Luaran overal mmg puas hati..enjin tak tau macam mana..harap brader2 yg dah beli boleh share info kat sini..atau pihak Roda-Roda boleh buat pandu uji motor China/Taiwan yang banyak kat Malaysia now ni..

Conclusion nyer..deposit untuk FZ150i terpaksa dibekukan kejap..nak tgk feed back dari rider lain.

Wan Aje:
You are not allowed to view links. Register or LoginSemalam V-power call..kata AEON dah approve loan untuk Yamaha FZi baru...so after balik kerja..terus ke kedai utk bayar deposit..
ternampak CK9 ni dua bijik..satu warna hitam..and satu warna biru..first impression mmg terkejut..dalam hati kata ..wahhh..yamaha dah bawak masuk FZ6 lerr....sekali datang dekat,,Nimota ropenyer..

Frankly speaking..bodywork memang superp...riding posture..handle bar mmg cukup ergonomic...clutch lembut..engine sound..so..so lah..
tapi taiko kedai claim that this is 200cc bike..but dalam spec kata 150...but since dalam forum ni..ada kengkawan dah confirm cc dia 150..should be ok lohhh..


prestasi enjin tak sure,sebab tak dapat test..dapat start jer...motor china ni now not bad gak..kita takleh pandang rendah sangat..kawan sorang pakai KTN200..dah 5 bulan..lenjan kaw2 sampai lebam...enjin still boleh tahan...cuma kita nak kena tau..CK9 ni duplicate enjin technology dari mana..

Contoh macam DTM150...enjin=kawasaki , naza blade 650 = Suzuki SV650, KTN 200 = Suzuki DR200...so kalau kita tau CK9 ni duplicate enjin mana..so senang lah interm of spare parts..

Framing body kat tengkok tu mmg menyakitkan mata sket lah...belakang masih pakai drum brake...memandang kan motor ni pakai sport rim..so tayar for sure tubeless..so agak leceh untuk buat maintenence rear brake...kalau ada convertion kit macam FZ150 sure best..

Rear suspension agak keras pada saya. kebiasaannyer..bila kita duduk di atas motor..dia akan tenggelam sedikit..tapi tidak pada CK9 ini..foot rest location pun agak selesa untuk saya (Tinggi 160++, 85KG)..seat lebar..mmg boleh support punggung rider dgn baik..nak2 pula jenis rider yang agak chubby macam saya...so utk travel dalam 100km sehari ulang alik kerja..rasa tidak mendatangkan masalah..

Luaran overal mmg puas hati..enjin tak tau macam mana..harap brader2 yg dah beli boleh share info kat sini..atau pihak Roda-Roda boleh buat pandu uji motor China/Taiwan yang banyak kat Malaysia now ni..

Conclusion nyer..deposit untuk FZ150i terpaksa dibekukan kejap..nak tgk feed back dari rider lain.

--- End quote ---
angkat je terus CK 9 tu..hehehe  :grin:

bikers1234:
You are not allowed to view links. Register or LoginSemalam V-power call..kata AEON dah approve loan untuk Yamaha FZi baru...so after balik kerja..terus ke kedai utk bayar deposit..
ternampak CK9 ni dua bijik..satu warna hitam..and satu warna biru..first impression mmg terkejut..dalam hati kata ..wahhh..yamaha dah bawak masuk FZ6 lerr....sekali datang dekat,,Nimota ropenyer..

Frankly speaking..bodywork memang superp...riding posture..handle bar mmg cukup ergonomic...clutch lembut..engine sound..so..so lah..
tapi taiko kedai claim that this is 200cc bike..but dalam spec kata 150...but since dalam forum ni..ada kengkawan dah confirm cc dia 150..should be ok lohhh...

prestasi enjin tak sure,sebab tak dapat test..dapat start jer...motor china ni now not bad gak..kita takleh pandang rendah sangat..kawan sorang pakai KTN200..dah 5 bulan..lenjan kaw2 sampai lebam...enjin still boleh tahan...cuma kita nak kena tau..CK9 ni duplicate enjin technology dari mana..

Contoh macam DTM150...enjin=kawasaki , naza blade 650 = Suzuki SV650, KTN 200 = Suzuki DR200...so kalau kita tau CK9 ni duplicate enjin mana..so senang lah interm of spare parts..

Framing body kat tengkok tu mmg menyakitkan mata sket lah...belakang masih pakai drum brake...memandang kan motor ni pakai sport rim..so tayar for sure tubeless..so agak leceh untuk buat maintenence rear brake...kalau ada convertion kit macam FZ150 sure best..

Rear suspension agak keras pada saya. kebiasaannyer..bila kita duduk di atas motor..dia akan tenggelam sedikit..tapi tidak pada CK9 ini..foot rest location pun agak selesa untuk saya (Tinggi 160++, 85KG)..seat lebar..mmg boleh support punggung rider dgn baik..nak2 pula jenis rider yang agak chubby macam saya...so utk travel dalam 100km sehari ulang alik kerja..rasa tidak mendatangkan masalah..

Luaran overal mmg puas hati..enjin tak tau macam mana..harap brader2 yg dah beli boleh share info kat sini..atau pihak Roda-Roda boleh buat pandu uji motor China/Taiwan yang banyak kat Malaysia now ni..

Conclusion nyer..deposit untuk FZ150i terpaksa dibekukan kejap..nak tgk feed back dari rider lain.

--- End quote ---

Bro, gi try test ride kat service centre kelana jaya tu dulu....cuba dulu....blom cube blom tau...hehehe

batman nimota ck9:
salam sume riders..
saya baru pakai nimota ck9 ne dalam 2minggu, dari segi engine ok cuma ada bunyi tepet ckit so saya travel dari ampang ke gurun kedah xdak apa2 masalah minyak lebih kurang rm23 jer.....nimota ck9 ne lau panjat bukit mmg ok pickup mencanak naik....cuma dari segi top speed jer kureng ckit....plg tinggi 120km/j jer,135lc bleh selamber jer potong.....saya xtau nk bg laju mcmana lg sbb baru jer pakai moto ne.....mintak brader2 bagi suggestion mcmana nk bg laju ckit lg utk nimota ck9 ne.

EmO [ReN]:
You are not allowed to view links. Register or Loginsalam sume riders..
saya baru pakai nimota ck9 ne dalam 2minggu, dari segi engine ok cuma ada bunyi tepet ckit so saya travel dari ampang ke gurun kedah xdak apa2 masalah minyak lebih kurang rm23 jer.....nimota ck9 ne lau panjat bukit mmg ok pickup mencanak naik....cuma dari segi top speed jer kureng ckit....plg tinggi 120km/j jer,135lc bleh selamber jer potong.....saya xtau nk bg laju mcmana lg sbb baru jer pakai moto ne.....mintak brader2 bagi suggestion mcmana nk bg laju ckit lg utk nimota ck9 ne.

--- End quote ---
nice..jimat jugak minyak yer..huhu..berapa kelajuan ride tu?

kalau nak laju biar abis pantang lah dulu..nanti rosak pulak..
cadangan pertama tukar sproket..kecikkan sproket belakang dalam dua mata je  :grin:

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version