MBC Forum Banner

Author Topic: KAWASAKI ZXR250 MALAYSIA  (Read 8307 times)

Offline akmal93

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
  • Popularity: +0/-0
    • View Profile
KAWASAKI ZXR250 MALAYSIA
« on: 10 January , 2018, 00:44:26 AM »
Masihkah ada yang memiliki kawasaki zxr250 @ zx2r ?

Offline pirateofyoursoul

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 717
  • Popularity: +0/-0
  • OraMinggirTabrak!
    • View Profile
Re: KAWASAKI ZXR250 MALAYSIA
« Reply #1 on: 10 January , 2018, 11:40:21 AM »
haha...mesin pertama saya ni. pemilik terkini nak jual. Sudah diconvert R6. hehe
RageAGainstTheMachine!
OraMinggirTabrak!

Offline azrul

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
  • Popularity: +0/-0
    • View Profile
Re: KAWASAKI ZXR250 MALAYSIA
« Reply #2 on: 06 April , 2018, 03:16:23 AM »
moto idaman. ingat nak ambk satu. apa pendapat otai2.  dari segi kos selenggara & spairpart

Offline pirateofyoursoul

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 717
  • Popularity: +0/-0
  • OraMinggirTabrak!
    • View Profile
Re: KAWASAKI ZXR250 MALAYSIA
« Reply #3 on: 06 April , 2018, 14:53:59 PM »
moto idaman. ingat nak ambk satu. apa pendapat otai2.  dari segi kos selenggara & spairpart
Saya ni bukan otai cuma ada sedikit pengalaman merasa pakai motor ni. Bab kos tu kalau nak banding dengan 5-10 tahun dulu rasanya ada sedikit peningkatan. Tapi sparepart takda masalah,rasanya. Paling tidak kalau susah pun boleh order terus dari Kawasaki. General speaking, jangan ikut hati sangat bawa motor ni. 250cc tapi 4 piston tak sama dengan 400cc atau lebih .
RageAGainstTheMachine!
OraMinggirTabrak!

Offline KawiSaibot

  • Newbie
  • *
  • Posts: 23
  • Popularity: +0/-0
    • View Profile
Re: KAWASAKI ZXR250 MALAYSIA
« Reply #4 on: 20 April , 2018, 11:39:23 AM »
moto idaman. ingat nak ambk satu. apa pendapat otai2.  dari segi kos selenggara & spairpart
Spare part tiada masalah, masih ada lagi, cuma motor lama, akan ada part nak kena tukar atau selenggara, dan pengalaman pakai zx2 ni selama dua tahun buleh kata agak tinggi mentenen...

First problem inner tube fork depan calar, sebelah sahaja kalu baru dekat 800 lebih, belum masuk oil seal upah apa semua mau dekat 2k.

Top oberhol dekat 1200 sebab enjin susah nak idop time sejuk@awai pagi, shim semua barai, timing chain tukar.

Kedua cdi kong (punca enjin susah nak idop time sejuk), koyak lagi poket.

Ketiga, bushing ngan bearing swing arm barai, dekat 600 abih.

Last monoshock bocor, taktahan juai terus....huhu

Tapi enjin buleh kata bulletproof walaupun high revving, cuma jaga mentenen (minyak hitam berkualiti).

Kalau nak beli pastikan kondisi tip top.

Tapi, apa pun memang terbaik motor ni, spec macam zxr750, cuma saiz dikecikkan, USD fork adjustable, 4 inline, hose mesin basuh, riding position sporty dan tak terlalu ekstrim, last bunyi yang merdu menarik ramai orang....haha  ;D

Offline pirateofyoursoul

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 717
  • Popularity: +0/-0
  • OraMinggirTabrak!
    • View Profile
Re: KAWASAKI ZXR250 MALAYSIA
« Reply #5 on: 22 April , 2018, 22:36:49 PM »
moto idaman. ingat nak ambk satu. apa pendapat otai2.  dari segi kos selenggara & spairpart
Spare part tiada masalah, masih ada lagi, cuma motor lama, akan ada part nak kena tukar atau selenggara, dan pengalaman pakai zx2 ni selama dua tahun buleh kata agak tinggi mentenen...

First problem inner tube fork depan calar, sebelah sahaja kalu baru dekat 800 lebih, belum masuk oil seal upah apa semua mau dekat 2k.

Top oberhol dekat 1200 sebab enjin susah nak idop time sejuk@awai pagi, shim semua barai, timing chain tukar.

Kedua cdi kong (punca enjin susah nak idop time sejuk), koyak lagi poket.

Ketiga, bushing ngan bearing swing arm barai, dekat 600 abih.

Last monoshock bocor, taktahan juai terus....huhu

Tapi enjin buleh kata bulletproof walaupun high revving, cuma jaga mentenen (minyak hitam berkualiti).

Kalau nak beli pastikan kondisi tip top.

Tapi, apa pun memang terbaik motor ni, spec macam zxr750, cuma saiz dikecikkan, USD fork adjustable, 4 inline, hose mesin basuh, riding position sporty dan tak terlalu ekstrim, last bunyi yang merdu menarik ramai orang....haha  ;D
hose mesin basuh tu yang best tuh...kikiki...
RageAGainstTheMachine!
OraMinggirTabrak!

Offline KawiSaibot

  • Newbie
  • *
  • Posts: 23
  • Popularity: +0/-0
    • View Profile
Re: KAWASAKI ZXR250 MALAYSIA
« Reply #6 on: 23 April , 2018, 08:01:31 AM »
moto idaman. ingat nak ambk satu. apa pendapat otai2.  dari segi kos selenggara & spairpart
Spare part tiada masalah, masih ada lagi, cuma motor lama, akan ada part nak kena tukar atau selenggara, dan pengalaman pakai zx2 ni selama dua tahun buleh kata agak tinggi mentenen...

First problem inner tube fork depan calar, sebelah sahaja kalu baru dekat 800 lebih, belum masuk oil seal upah apa semua mau dekat 2k.

Top oberhol dekat 1200 sebab enjin susah nak idop time sejuk@awai pagi, shim semua barai, timing chain tukar.

Kedua cdi kong (punca enjin susah nak idop time sejuk), koyak lagi poket.

Ketiga, bushing ngan bearing swing arm barai, dekat 600 abih.

Last monoshock bocor, taktahan juai terus....huhu

Tapi enjin buleh kata bulletproof walaupun high revving, cuma jaga mentenen (minyak hitam berkualiti).

Kalau nak beli pastikan kondisi tip top.

Tapi, apa pun memang terbaik motor ni, spec macam zxr750, cuma saiz dikecikkan, USD fork adjustable, 4 inline, hose mesin basuh, riding position sporty dan tak terlalu ekstrim, last bunyi yang merdu menarik ramai orang....haha  ;D
hose mesin basuh tu yang best tuh...kikiki...
Haha.....selama pakai zx2 ni selain orang tegur bunyi 4 inline, hose mesin basuh buleh kata 8/10 tegur..... ;D

Offline pirateofyoursoul

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 717
  • Popularity: +0/-0
  • OraMinggirTabrak!
    • View Profile
Re: KAWASAKI ZXR250 MALAYSIA
« Reply #7 on: 23 April , 2018, 08:26:57 AM »
moto idaman. ingat nak ambk satu. apa pendapat otai2.  dari segi kos selenggara & spairpart
Spare part tiada masalah, masih ada lagi, cuma motor lama, akan ada part nak kena tukar atau selenggara, dan pengalaman pakai zx2 ni selama dua tahun buleh kata agak tinggi mentenen...

First problem inner tube fork depan calar, sebelah sahaja kalu baru dekat 800 lebih, belum masuk oil seal upah apa semua mau dekat 2k.

Top oberhol dekat 1200 sebab enjin susah nak idop time sejuk@awai pagi, shim semua barai, timing chain tukar.

Kedua cdi kong (punca enjin susah nak idop time sejuk), koyak lagi poket.

Ketiga, bushing ngan bearing swing arm barai, dekat 600 abih.

Last monoshock bocor, taktahan juai terus....huhu

Tapi enjin buleh kata bulletproof walaupun high revving, cuma jaga mentenen (minyak hitam berkualiti).

Kalau nak beli pastikan kondisi tip top.

Tapi, apa pun memang terbaik motor ni, spec macam zxr750, cuma saiz dikecikkan, USD fork adjustable, 4 inline, hose mesin basuh, riding position sporty dan tak terlalu ekstrim, last bunyi yang merdu menarik ramai orang....haha  ;D
hose mesin basuh tu yang best tuh...kikiki...
Haha.....selama pakai zx2 ni selain orang tegur bunyi 4 inline, hose mesin basuh buleh kata 8/10 tegur..... ;D
ada pomen bagitau masa saya pakai dulu lah, gear 1- 3 jangan tarik sangat sebab valve kecik dan amat senang patah. Macamana pendapat tuan?
RageAGainstTheMachine!
OraMinggirTabrak!

Offline KawiSaibot

  • Newbie
  • *
  • Posts: 23
  • Popularity: +0/-0
    • View Profile
Re: KAWASAKI ZXR250 MALAYSIA
« Reply #8 on: 24 April , 2018, 11:35:33 AM »
Quote
ada pomen bagitau masa saya pakai dulu lah, gear 1- 3 jangan tarik sangat sebab valve kecik dan amat senang patah. Macamana pendapat tuan?
Ni pendapat aku macam mitos pun ada, sebab dulu pernah perah gear satu dekat 13k rpm seingat aku, macam roket...haha......ok jer motor.

Powerband motor ni buleh kata kat rpm tinggi, stroke pendek...yang gear 1-3 takleh merembat tu maybe disebabkan rim belakang 18, tapi kalu tengok ratio sprocket pun besar, even spoket standard belakang pun besar dulang..takder masalah setakat nak shift kat 10k rpm....

Gear 3 pun pernah hit sampai cutoff, berentap ngan mamat naik rxz, kira mcm rolling start.

Selama pakai tak pernah ada masalah valve patah atau piston tembus keluaq enjin, even masa buat top oberhol pun takdak satu valve yang makan.....cuma shim semua barai dan timing chain macam cepat makan kalau selalu merembat.

Dulu masa beli zx2 hasil air tangan tokmoh@threebikerz, memang terbaik setting enjin, even carb pun dilaras dengan baik, bunyi ekzos pun cantik.

Sifu aku dulu pernah tegur jangan bwk macam pondan....lembut sangat...haha

Tapi itulah, yang penting enjin kena tip top@tuning cantik........

Offline bunjut

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
  • Popularity: +0/-0
    • View Profile
Re: KAWASAKI ZXR250 MALAYSIA
« Reply #9 on: 20 August , 2018, 10:53:06 AM »
Ini moto pertama yang saya pakai semasa mula berjinak dengan moto seterusnya.

Pengalaman saya dengan motor ni, top speed boleh cecah 220km, bunyi sedap di dengar, kona leper tak ada masalah..motor jinak cuma tayar kena sesuai lah.

Pernah ride jauh jauh...tak ada masalah, cuma semput bila panjat genting..kena rehat 15mnt setiap 5km (naik berdua dan tangki penuh).

Jual sebab kiranya nak bersara dari arena permotoran...tapi apakan daya..jiwa rider tak boleh nak buang...umur bukan penghalang yang penting minat.


Offline feesha

  • Newbie
  • *
  • Posts: 9
  • Popularity: +0/-0
    • View Profile
Khidmat towing / penghantaran motor 011-26407873
« Reply #10 on: 21 August , 2018, 09:12:33 AM »
Salam semua, saya disini ada menawarkan khidmat towing / penghantaran motor.. info-info
011-2640 7873 / 017-438 7101 / 016-377 8183 / 017-328 3193<br /><br />

- Klang valley, termasuk Semenanjung M'sia
- perkhidmatan 24 jam
- Penghantaran ke puspakom / balai polis / workshop / pintu ke pintu / port klang dan lain-lain lagi
- HARGA? call kami dapatkan quotation harga
- Towing termasuk motor kapcai, cc besar, 3 roda
- Call nombor nombor di DIATAS